Met Toine Verleijsdonk bij La Torsa. Met Bas van Oers bij Lenting en van Etten. Met Ton Geers bij Goed Werk Communicatie. Met Frank van Meijel en Guy Borghouts bij Coppen communications+marketing. Een goed concept maak je zelden alleen. Ik heb met heel wat art-directors samengewerkt, gediscussieerd, gewikt en gewogen. En samen hebben we heel wat accountmanagers tegen ons in het harnas gejaagd. Maar uiteindelijk kwam het altijd goed en rolden er verrassende, krachtige ideeën uit. Zo krachtig dat er wel eens van werd geroepen dat 'een kind van 4' zoiets ook had kunnen bedenken. Creatief denken is bij uitstek het domein van jonge kinderen. Dus ik beschouw dat altijd als een compliment.
Conceptontwikkeling is een vak apart. Maar een mooi vak. Ik heb het ooit geleerd van mijn eerste baas, Paul van Cruchten, bij La Torsa Strategische Communicatie. Ga lezen en scheuren was altijd zijn devies. In vakbladen en tijdschriften. Zeg maar de voorloper van 'effe Googlen'. En zorg dat je in de uitwerking minimaal drie varianten met je idee kunt bedenken. Ik werk nog altijd zo, omdat het werkt.
Verrassende, effectieve ideeën nodig voor een offline en/of online campagne?