Close up van het boek met Het Woord

Copywriting

Copy. Oftewel: teksten die eigenlijk niemand leest.

Het is al jaren mijn lot. Teksten schrijven die niemand leest. Want, zo riepen de wijze heren altijd: "Hou het kort, want dat leest toch niemand." Ik kan er nu hartelijk om lachen, maar met terugwerkende kracht durf ik te stellen dat het nog altijd klinkklare onzin is. Het was niet de lengte van de tekst waardoor de tekst niet werd gelezen (als dat al zo was), maar de reclamecontext waarin de tekst werd aangeboden. Gelukkig is er  de laatste jaren een shift geweest van ongewenste reclame naar gewenste content. En is nu de algemeen heersende opvatting dat een langere tekst (zeker online) helemaal geen probleem is, zo lang het maar waardevol en relevant voor de lezer is. Sterker nog: een lange tekst die ertoe doet, doet het beter in Google dan een korte. Eindelijk gerechtigheid.

De volgende korte en lange teksten schrijft de Man van het Woord graag voor jouw doelgroepen:

Short copy
bedrijfsnaam, tagline, pay-off, Tweet, slogan, advertentietekst, Facebook-post, persbericht, Linkedin-update etc.

Long copy
blog, brochure, webteksten, klantenmagazine, folder, e-mailing, personeelsblad, intranetartikel, nieuwsbrief etc.      

En verder ook:

SEO
Lezer- en zoekmachinevriendelijke teksten voor websites. Uitvoeren van zoekwoordenonderzoek (door gespecialiseerde partner).

Redactie
Redigeren en in foutloos Nederlands zetten van bijv. communicatieplannen, rapporten, aanbestedingsdocumenten, offertes etc.

Projectmanagement
Begeleiding van de productie van periodieken. Van a tot z. Ik word graag lid van jouw redactieteam.

Naar de homepage